- Úvodní stránka
- Základní škola
- Poradenské pracoviště
- Speciální pedagog
Speciální pedagog
Speciální pedagog, Mgr. et Mgr. Petra Horynová
- e-mail: petrahorynova@zskladnovasatova.cz
- konzultační hodiny pro rodiče: středa 15:00 - 15:30 (po předešlé domluvě)
Co je náplní činnosti školního speciálního pedagoga?
Školní speciální pedagog (ŠPP) vyhledává děti se speciálními vzdělávacími potřebami, ve spolupráci s třídními učiteli a rodiči sestavuje dle potřeby plány pedagogické podpory, poskytuje speciálně pedagogické intervence a služby pro žáky, rodiče a pedagogické pracovníky školy.
Činnost speciálního pedagoga ve škole je samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. ŠSP je nezávislý pracovník školy a je vázán mlčenlivostí. Se všemi citlivými údaji bude zacházeno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679.
ŠSP pracuje individuálně s jednotlivými žáky nebo v rámci malé skupiny žáků. Aktivity pro práci se žáky jsou vybírány tak, aby jim umožnily maximálně využít své schopnosti a zapojit se v co možná největší míře do výuky. Speciální pedagog úzce spolupracuje se školním psychologem, výchovným poradcem, metodikem prevence.
Práce školního speciálního pedagoga se skládá z několika tematických okruhů
- administrativní činnost
- individuální práce se žáky
- pomoc rodičům a práce s rodiči
- pomoc pedagogům a práce s pedagogy
PRVNÍ STUPEŇ ZŠ
- vyhledávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – speciálně pedagogická diagnostika, dynamická diagnostika učebního potenciálu, diagnostika čtení, psaní, počítání, zrakového a sluchového vnímání, paměti, prostorové orientace, řeči, pozornosti, Test rizika poruch učení, orientační logopedické vyšetření,
- individuální a skupinová reedukační a speciálně vzdělávací práce se žáky – probíhá po vyučování podle rozvrhu hodin. Nabídka programů “Maxík, Percepční a motorická oslabení ve školní praxi“,
- vedení dokumentace, jednorázové konzultace pro žáky,
- tvorba plánů pedagogické podpory (1.stupeň podpůrných opatření) - v případě potřeby konkrétního žáka.
DRUHÝ STUPEŇ ZŠ
- jednorázové konzultace – individuální konzultace, individuální reedukace po vyučování, doporučení další odborné péče, styly učení, domácí příprava apod.,
- screeningové vyšetření poruch učení, konzultace v případě výukových obtíží.
KONZULTACE PRO RODIČE
- poradenství rodičům dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (např, domácí příprava, vedení dítě s výukovými obtížemi, logopedická konzultace apod.),
- konzultace a doporučení další odborné péče,
- průběžná komunikace s rodiči o reedukační, speciálně vzdělávací práci a pedagogické intervenci s jejich dítětem.
-
4. 2.
ZŠ: Preventivní program (IV. a V. ročníky)
-
5. 2.
ZŠ: Městská knihovna Kladno „Kudy na absolventskou práci?“ (IX.A)
-
6. 2.
ZŠ: Plavecký výcvik (II. ročník)
-
6. 2.
ZŠ: Městská knihovna Kladno „Pátrání začíná!“ (V. třída)
-
12. 2.
ZŠ: Sběr recyklovatelných materiálů
-
12. 2.
ZŠ: Městská knihovna Kladno „Kudy na absolventskou práci?“ (IX.B)
-
13. 2.
ZŠ: Plavecký výcvik (II. ročník)
-
13. 2.
ZŠ: Vědecká knihovna Kladno: „Kyberkompas – Média zneužitá“ (VII. třída)
-
13. 2.
14:30
-
17:30
ZŠ: Pomoc při podávání přihlášek na SŠ (IX. ročník)
-
17. 2.
ZŠ: Preventivní program „Blázníš?“ (IX.A)
-
18. 2.
ZŠ: Preventivní program „Blázníš?“ (IX.B)
-
20. 2.
ZŠ: Plavecký výcvik (II. ročník)
-
21. 2.
ZŠ: TŘÍDNÍ DEN
-
21. 2.
ZŠ: Vzdělávací program „Chille“ v kině Sokol (VI. - IX. ročníky)
-
25. 2.
08:00
-
16:00
ZŠ: Den otevřených dveří
-
25. 2.
ZŠ: Vědecká knihovna Kladno: „Digitální wellbeing“ (VII. třída)
-
26. 2.
ZŠ: Recitační soutěž v Lampionu – vybraní žáci
-
26. 2.
ZŠ: Zaniklé obce (terénní výuka) – středověká kolonizace Mšec – Drnek (VII. třída)
-
27. 2.
ZŠ: Plavecký výcvik (II. ročník)
-
28. 2.
ZŠ: T-mobile Center (Praha): Digitální gramotnost - IoT (VIII. ročník)